• Kostas Katsoulas blog
  • School ICT Teacher

June 24, 2016

Πλήρης σειρά μαθημάτων Τ.Π.Ε. Γ', Δ' Δημοτικού

Κατά τη φετινή μου χρονιά, 2015-16, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων κατέγραψα σε ψηφιακή μορφή (ppt) 42 μαθήματα για τις τάξεις Γ' και Δ', τα οποία σχεδίασα με βάση το κοινό για τις τάξεις αυτές πρόγραμμα σπουδών για τα ΕΑΕΠ. Τα αρχεία ppt δεν αποτελούν σχέδια μαθήματος διότι δεν είναι εμπλουτισμένα με όλα τα απαραίτητα μεταδεδομένα, αλλά έχουν τη μορφή μαθημάτων για παρουσίαση στους μαθητές. Σε κάθε μάθημα οι μαθητές άνοιγαν από το φάκελο "Μαθήματα" του υπολογιστή τους το αντίστοιχο αρχείο ppt (σύνοψη μαθήματος, έννοιες, δραστηριότητες) καθώς και τα απαιτούμενα συνοδευτικά αρχεία για τις δραστηριότητες.

Δυστυχώς με την υποβάθμιση του μαθήματος σε μονόωρο από τη σχολική χρονιά 2016-17, αρκεί πλέον μια επιλογή 30 μαθημάτων (όσες περίπου οι διδακτικές εβδομάδες), οπότε η παρούσα σειρά των 42 μαθημάτων είναι υπεραρκετή, φυσικά με τις όποιες αλλαγές και βελτιώσεις από την επόμενη χρονιά.

Παρακάτω παραθέτω τα μαθήματα (ppt), με δυνατότητα download μέσω Slideshare, και στο link συνοδευτικά αρχεία όλα τα αρχεία που κατονομάζονται στις δραστηριότητες.

Ωριαίο μάθημα
Περιγραφή
Θεματική Ενότητα
1
Καθορισμός θέσεων, συμβόλαιο μάθησης, κανόνες συμπεριφοράς
Προκαταρκτικά μαθήματα
2
Κανόνες συμπεριφοράς (συνέχεια)
3
Πληκτρολόγηση κειμένου
4
Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών
5
6
7
Εργονομικές συμβουλές, απλές εφαρμογές του Η/Υ
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον Η/Υ
8
Μονάδες υπολογιστικού συστήματος: μονάδες εισόδου και εξόδου, επεξεργαστής, κύρια μνήμη
9
Σκληρός δίσκος, byte
10
Αρχεία, φάκελοι και διαχείριση, παράθυρα Windows
11
Μορφοποίηση (μέγεθος και χρώμα γραμματοσειράς, στοίχιση κειμένου, στηλοθέτες, χρώμα παραγράφου και σελίδας), χρήση συμβόλων
Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
12
13
14
Εισαγωγή και μετακίνηση εικόνων και αντικειμένων Wordart
15
16
Ορθογραφικός – γραμματικός έλεγχος
17
Σχεδιαστικό εργαλείο (πλαίσια κειμένου, σχήματα)
18
Αντιγραφή και μετακίνηση κειμένου και αντικειμένων
19
Δημιουργία εφαρμογής παρουσιάσεων: Εισαγωγή και διάταξη διαφανειών, εισαγωγή τίτλων, επιλογή θέματος σχεδίασης
Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα
20
Εισαγωγή και μορφοποίηση κειμένου στην παρουσίαση
21
22
Εφέ εναλλαγής (μεταβάσεις) διαφανειών
23
Εισαγωγή εικόνων σε παρουσίαση, αλλαγή μεγέθους και σχήματος εικόνας
24
25
Καθορισμός εφέ εμφάνισης στα στοιχεία (κείμενο, εικόνες) των διαφανειών μιας παρουσίασης
26
27
Εισαγωγή ήχου σε παρουσίαση
28
Εισαγωγή βίντεο σε παρουσίαση
29
Δημιουργία έτοιμου εννοιολογικού χάρτη με το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης CmapTools
Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
30
31
Αναγνώριση γνωστικών αναπαραστάσεων που αποτυπώνονται σε έναν εννοιολογικό χάρτη: δοσμένος εννοιολογικός χάρτης να περιγραφεί σε φυσική γλώσσα
32
33
Ταξινόμηση και οργάνωση εννοιών, εντοπισμός σχέσεων μεταξύ εννοιών, οργάνωση και αναπαράσταση εννοιών με λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης: δοσμένο κείμενο σε φυσική γλώσσα να μετατραπεί σε εννοιολογικό χάρτη
34
35
36
Ασφαλής χρήση διαδικτύου: Προσωπικά δεδομένα, οι «κακοί» του διαδικτύου (παρουσίαση υλικού από www.cyberkid.gov.gr)
Γνωρίζω το διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
37
Ασφαλής χρήση διαδικτύου: Διαδικτυακός εθισμός, ιστότοποι για το ασφαλές διαδίκτυο (παρουσίαση υλικού από www.cyberkid.gov.gr)
38
Επίδειξη του ιστότοπου δημιουργίας κόμικς www.toondoo.com, πειραματισμός μαθητών
Υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ
39
Δημιουργία μικρών ιστοριών με θέμα «ασφάλεια στο διαδίκτυο» από ομάδες μαθητών – γραφή των ιστοριών στο τετράδιο
40
Δημιουργία κόμικς στο toondoo με βάση τις ιστορίες για το ασφαλές διαδίκτυο
41
42

Eκπαιδευτικός ΠΕ19 Πληροφορικής, Ηλ/γος Μηχ. και Μηχ. Υπολογιστών, MSc Διδακτική της Τεχνολογίας - Ηλεκτρονική Μάθηση
Linked @LinkedIn
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Translate

About Me

School ICT Teacher, Dipl. Electrical & Computer Engineering, MSc Technology Education - eLearning,
Certif. Programming Mobile Apps for Android Handheld Systems
Find me @LinkedIn
© 2014-2016 Kostas Katsoulas blog. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top